Az alábbi galériában a képek negatív szkennelés készültek. Tapasztalatom, ha megvan egy régi fotónak a negatívja is, akkor a negatívról szkennelt kép nagyságrendekkel jobb minőségű lesz, mintha papírképről szkennelnénk. Arra bíztatok mindenkit,ha rendelkezik a fotóinak a negatívjaival, és digitalizáltani szeretné őket, akkor mindenképpen ezt a megoldást válassza.

A fotók legnagyobb méretét minden képnél 1200 pixelre csökkentettem. Az eredeti szkennelt méretnél ez 4950 pixel volt. Miért fontos ez a szám? Mert a jó minőségü nyomtatás méretét befolyásolja. Információ ezekről a GYIK-ban.

Negatív szkennelés – néhány példa

Régi rossz negatívokról szkennelve

Az alábbi négy kép igazi kihívást jelentett!

Egy különlegesség Győrről.

A negatív rendkívül karcos volt, az infravörös- és szoftveres karceltávolítás után böven maradt manuális munka is. A színhőmérséklet beállítás és sérga szín csökkentés szükségszerű volt.

64 éves negatívról szkennelve. Rengeteg utómunkával, karcok, rossz színek javítva lettek

Újabb negatívokról szkennelve

Készült egy jobb kompakt, automata, zoomos géppel. Gondos utómunkával, amelyek az infravörös por- és karceltávolítás, szoftveres por- és karceltávolítás, szintek, kontraszt, színkorrekciók, maradék karcok retusálása, perspektíva korrekció és az élesítés volt

A fényképezőgép egy olcsóbb tükörreflexes kamera volt, fix 50 mm-es optikával. a fotó kevés utómunkával lett javítva.

A fényképezőgép egy olcsóbb tükörreflexes kamera volt, fix 50 mm-es optikával. A kép kevés utómunkát tartalmaz.

A fényképezőgép egy olcsóbb tükörreflexes kamera volt, fix 50 mm-es optikával. A fotón alkalmazott utómunka a szintek, kontraszt és a színkorrekciózás volt.

A fényképezőgép egy olcsóbb tükörreflexes kamera, fix, 50 mm-es optikával, az alkalmazott utómunka színkorrekciók.

A fényképezőgép egy olcsóbb tükörreflexes kamera volt, fix, 50 mm-es optikával. Utómunka a kontraszt, színkorrekció és az élesítés volt.

Nikon félprofi tükörreflexes kamerával készült állványról. Az utómunka, szintek beállítása, kis mértékű vágás, színkorrekció (az esti felvételekre jellemző sárga tónus miatt) és zajcsökkentés volt. Hozzázeszem, hogy a sárga tónus nem mindíg rossz hatású, de ebben az esetben ez a megoldás nyerte el a tetszésemet. De döntse el mindenki maga! Természetesen a megrendelő kívánsága érvényesül minden esetben. Itt alatta látható az eredeti szkennelt kép.